Lewe menu

Filtry

Komentarze

Humor»

Ocena: 5 Ilość ocen: 2

Instruktaż

Tego was nie nauczą na kursach...(prost z internetu)
Kilka ważnych uwag dla każdego, kto prowadzi samochód
(autor: LechuP, opublikowane na pl.misc.samochody):

Pamiętaj, że celem każdego kierowcy jest być pierwszym, cokolwiek to oznacza.

Im szybciej przejedziesz na czerwonym świetle, tym mniejsze
prawdopodobienstwo, że ktoś cię stuknie z boku.

Włączenie kierunkowskazu ujawnia wszystkim twój zamiar wykonania manewru. Prawdziwy kierowca nigdy tego nie zdradza.

Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdzaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

Jeżeli jedziesz lewym pasem bez żadnej możliwości wyprzedzenia auta przed tobą, lub zjechania na prawo, a gość z tyłu trąbi i błyska światłami, oznacza to, że ma on dodatkowe możliwości.

Prędkość w km/h widniejąca na znakach drogowych jest jedynie wielkością sugerowaną i w żadnym wypadku nie należy jej sztywno stosować.

Nigdy nie utrzymuj takiego odstępu od poprzedzającego pojazdu, aby mogło tam wjechać inne auto. Nawet jeżeli uważasz, że ten odstep jest zbyt mały by ktokolwiek mogł się tam wcisnąć, zmniejsz go o połowę.

Hamować należy w ostatniej chwili i tak mocno, aby bezwzględnie zadziałał ABS, powodując odprężajacy masaż stopy. W przypadku aut bez ABSu ćwiczymy rozciąganie nogi.

Nigdy nie podczepiaj się pod karetkę jadacą na sygnale. Z reguły na miejsce przyjedziesz ostatni.

Wpuszczając przed siebie auto wyjeżdzające z podporządkowanej uszczęśliwiasz jednego, a wkurzasz dziesiątki jadących za tobą.

Pamiętaj, że wśród pieszych, których przepuszczasz na pasach lub wysepce tramwajowej może być terrorysta.

Zauważ, że jeżeli zaparkujesz samochód na środku trawnika, na pewno żaden pies nie zrobi w tym miejscu kupy.

Jeżeli nie potrafisz prowadzić samochodu jednocześnie nadając SMSa, jedząc hamburgera, pijąc cole, paląc papierosa i zmieniając cd - nigdy nie zostaniesz sales representative. Kobiety dodatkowo muszą posiąść umiejętność karmienia dzieci piersią podczas jazdy.

Blondynka napotkana za kierownicą innego pojazdu jest rownoważna 100 czarnym kotom przebiegającym drogę.

Znaki drogowe informujące o niebezpieczeństwie na określonym odcinku drogi pojawiają się zaraz po tym, kiedy przejedziesz już ten odcinek.

Wyrzucanie śmieci za okno samochodu urozmaica krajobraz oraz nadaje sens istnieniu służb porządkowych.

Blondynko - jeżeli w czasie godzin szczytu na skrzyżowaniu, z kratki wentylacyjnej wyjdzie ci pająk - nie panikuj, tylko spokojnie opuść samochód.

Inteligentna sygnalizacja drogowa nie jest po to, aby ułatwić ci życie, ale po to by pokazać, iż odpowiednie służby są na bieżąco z postepem technicznym.

Miej świadomość, że najlepszy kierowca to taki, który ma w aucie najgłośniejszy klakson.

Pamiętaj, że zmienne warunki pogodowe nie są w żadnym wypadku powodem dla zmiany powyższych reguł. Są one naturalnym czynnikiem wzrostu godpodarczego w biznesie mechaników samochodowych, lakierników, dealerów, oraz w przemyśle medycznym.

Instruktaż
  • Obecnie 5 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 5/5 (2)

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Ty już oceniałeś/aś tę stronę, oceny można dokonywać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Hyde Park»

Na rurze.

Leningrad.

Petersburg...

więcej...

Wenecja Północy.
  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0)

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Ty już oceniałeś/aś tę stronę, oceny można dokonywać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Szukaj

Reklama

Rybie Oko/Artykuły/Patenty i pomysły/Dawno, dawno temu...  

Dawno, dawno temu...

Ocena: 0 
Ilość ocen: 0 
 Ilość wyświetleń: 7266 
Komentarzy: 0 
ID: 175914 
Węzeł: 141148 
Roman Wigura

...dostałem w prezencie muchę od Szkota!

Na jego usprawiedliwienie dodam, że od długiego czasu mieszkał w Stanach Zjednoczonych i pewnie stąd pochodziła jego rozrzutność. Zresztą nie był tak bardzo bezinteresowny, bo najpierw moje pudełko z nimfami stało się lżejsze o dobre pół kilo. Było to w latach pierwszych sukcesów Polaków na Mistrzostwach Świata, kiedy to wędkarscy eksperci w poważnych czasopismach rozpisywali się odsłaniając tajemnicę „polskiej” nimfy. Pokazał mi kilka artykułów, gdzie dokładnie opisana była konstrukcja nimfy z podana ilością zwojów i grubością ołowiu, numerem nici wiodącej i ilością wełny użytej na tułów oraz innych szczegółów. Na koniec powiedział, że ma już ze 100 nimf, tylko stosując je nie złowił jeszcze żadnej ryby.
Pokazałem sposób prowadzenia i po chwili udalo mu się zdecydowanym zacięciem powiesić małego jelczyka na najbliższej gałęzi. Był szczęśliwy.
Wracając do tytułowej muchy była to prosta konstrukcja z metalowymi oczami i pęczkiem koziego włosia. Służyła do połowów wielkich krewniaków naszej uklei - tarponów. Ponieważ na łowiskach w zasięgu trzy godzinnej jazdy rowerem tarpony nie występowały przeleżała kilka lat w pudełku.
W końcu została doceniona i w dniu premiery odpłynęła w pysku jakiegoś szczupaka, bo łowiłem bez zębo-odpornego przyponu.
Banalna historia nie warta wspominania, gdyby nie fakt, że mucha była bezzaczepowa.
Obecnie wędkarze łowiący na streamery „dziubiące” w dno stosują muchy typu „up side down”, czyli ze skierowanym do góry żądłem haczyka.

1

Jest to dobre w przypadku łowienia tam, gdzie są uczepy w postaci patyków. Łowiąc wśród roślinności, lub tuż nad nią nie unikniemy zaczepów.
„Moja” konstrukcja pozwala na prześlizgiwanie się przez podwodną dżunglę.
Wykonanie jest proste, trzeba zdobyć grubą żyłkę 0,5 – 0,6 mm i to największa trudność w dzisiejszych czasach. Układanie muchy rozpoczynam od przywiazania kawałka żyłki na początku łuku haczyka. Następnie wykonuję tułów muchy łącznie ze skrzydełkami i dowiązuję drugi koniec żyłki w okolicy oczka. Jeszcze tylko bródka i mam gotową muchę.
Jeszcze prościej sprawa wygląda z muchami na szczupaka. W takich muchach nie wykonuję tułowia, bo stanowi on niepotrzebne obciążenie dużej i ciężkiej muchy, a zęby ryby i tak poradzą sobie z najlepszymi materiałami. Przy oczku mocno przywiązuję jeden koniec żyłki, a drugi luźno i dopiero po uformowaniu łuku chroniącego ostrze mocuję na gotowo. Mocowanie trzeba zabezpieczyć lakierem, lub mocnym klejem. Teraz dowiązuję materiał skrzydełek i jeszcze raz całość kleję. Nasz antyzaczep spełnia swoje zadanie a podczas brania pysk ryby poradzi sobie z nim. Tarpony sobie radzą, to nasze szczupaki, czy trocie w morzu też potrafią.

Uwaga techniczna: to jak wykonam muchę decyduje kierunek odgięcia oczka haczyka i jej przeznaczenie.
Teraz, kiedy sezon wędkarski polega głównie na przeglądaniu sprzętu i much warto spróbować wykonać kilka takich egzemplarzy i...
do zobaczenia nad wodą.

Dyskusje i recenzje

Schowaj teksty   
   
 
RSS 2.0
PDF
E-mail do moderatorów Wersja drukowalna - Sklep Wędkarski ŻBIK Pomoc Błędy Księga Gości
Reklamy Krokus: Systemy CMS

Wielki Portal Wędkarski "Rybie Oko" ma charakter otwarty (podobnie jak Wikipedia), każdy może zgłosić chęć współpracy przy jego budowie, obsłudze, zarządzaniu i zostać Moderatorem. Również każdy, kto ma ochotę stać się współtwórcą Rybiego Oka, może wybrać sobie własną grządkę do uprawiania i wspólnie z innymi czynić ją zgodną z własną wizją. Może uczestniczyć w rozwoju konkretnego istniejącego już działu wędkarskiego (np.Filmy, Fotografie, Sprzęt, Humor, Wody, Łowiska, Linki, itp.) lub też stworzyć całkiem nowy. Jeśli lubisz wędkarstwo i pragniesz zostać współtwórcą Rybiego Oka wypełnij ten Formularz listu E-mail i napisz w nim czym chcesz się zająć, i dlaczego właśnie Ty. Aktualne gremium adminów i moderatorów zadecyduje, czy zasługujesz na taką rolę, jeśli jednak masz chęci i choć nieco wiesz o wędkarstwie zapewne masz duże szanse :).