eZ debug

Debug: access.php sty 31 2023 17:10:12
Updated settings to use siteaccess 'forum_es'
Timing: sty 31 2023 17:10:12
Module start 'krokus'
Timing: sty 31 2023 17:10:12
End

Timing points:

CheckpointElapsedRel. ElapsedMemoryRel. Memory
Module start 'krokus' 0.0000 sec0.1735 sec 970.2578 KB473.1094 KB
End 0.1735 sec  1,443.3672 KB 
Total runtime:0.1736 sec
Peak memory usage:1,618.9219 KB

Time accumulators:

 Accumulator Elapsed Percent Count Average
ini_load
Load cache0.0011 sec0.5430%110.0001 sec
Check MTime0.0006 sec0.3160%110.0001 sec
postgresql_total
Postgresql_queries0.0649 sec32.5816%150.0043 sec
TS translator
TS init0.0373 sec18.7428%20.0187 sec
TS cache load0.0367 sec18.4499%20.0184 sec
TS context load0.0367 sec18.4273%20.0183 sec
Template Total0.1724 sec 86.6% 1 0.1724 sec
Template load0.0428 sec21.4828%10.0428 sec
Template processing0.1295 sec65.0638%10.1295 sec
override
Cache load0.0004 sec0.1844%10.0004 sec
General
dbfile0.0001 sec0.0463%50.0000 sec
String conversion0.0000 sec0.0020%10.0000 sec
Total script time:0.1991 sec

eZ debug

Debug: access.php sty 31 2023 17:10:12
Updated settings to use siteaccess 'forum_es'
Timing: sty 31 2023 17:10:12
Module start 'krokus'
Timing: sty 31 2023 17:10:12
End

Timing points:

CheckpointElapsedRel. ElapsedMemoryRel. Memory
Module start 'krokus' 0.0000 sec0.1735 sec 970.2578 KB473.1094 KB
End 0.1735 sec  1,443.3672 KB 
Total runtime:0.1738 sec
Peak memory usage:1,618.9219 KB

Time accumulators:

 Accumulator Elapsed Percent Count Average
ini_load
Load cache0.0011 sec0.5426%110.0001 sec
Check MTime0.0006 sec0.3157%110.0001 sec
postgresql_total
Postgresql_queries0.0649 sec32.5538%150.0043 sec
TS translator
TS init0.0373 sec18.7268%20.0187 sec
TS cache load0.0367 sec18.4342%20.0184 sec
TS context load0.0367 sec18.4116%20.0183 sec
Template Total0.1724 sec 86.5% 1 0.1724 sec
Template load0.0428 sec21.4645%10.0428 sec
Template processing0.1295 sec65.0083%10.1295 sec
override
Cache load0.0004 sec0.1842%10.0004 sec
General
dbfile0.0001 sec0.0463%50.0000 sec
String conversion0.0000 sec0.0020%10.0000 sec
Total script time:0.1993 sec



Menu de la izquierda

Filtros

eZ debug

Debug: access.php sty 31 2023 17:45:49
Updated settings to use siteaccess 'forum_es'
Timing: sty 31 2023 17:45:49
Module start 'krokus'
Timing: sty 31 2023 17:45:49
End

Timing points:

CheckpointElapsedRel. ElapsedMemoryRel. Memory
Module start 'krokus' 0.0000 sec0.0555 sec 969.5781 KB180.9844 KB
End 0.0555 sec  1,150.5625 KB 
Total runtime:0.0556 sec
Peak memory usage:1,730.9609 KB

Time accumulators:

 Accumulator Elapsed Percent Count Average
ini_load
Load cache0.0010 sec1.6359%100.0001 sec
Check MTime0.0005 sec0.8224%100.0001 sec
postgresql_total
Postgresql_queries0.0023 sec3.7409%30.0008 sec
TS translator
TS init0.0004 sec0.6720%10.0004 sec
TS cache load0.0001 sec0.1534%10.0001 sec
TS context load0.0000 sec0.0591%10.0000 sec
Template Total0.0544 sec 87.1% 1 0.0544 sec
Template load0.0005 sec0.8453%10.0005 sec
Template processing0.0539 sec86.2653%10.0539 sec
override
Cache load0.0004 sec0.5682%10.0004 sec
General
dbfile0.0406 sec65.0199%50.0081 sec
String conversion0.0000 sec0.0015%10.0000 sec
Total script time:0.0625 sec

eZ debug

Debug: access.php sty 31 2023 17:45:49
Updated settings to use siteaccess 'forum_es'
Timing: sty 31 2023 17:45:49
Module start 'krokus'
Timing: sty 31 2023 17:45:49
End

Timing points:

CheckpointElapsedRel. ElapsedMemoryRel. Memory
Module start 'krokus' 0.0000 sec0.0555 sec 969.5781 KB180.9844 KB
End 0.0555 sec  1,150.5625 KB 
Total runtime:0.0561 sec
Peak memory usage:1,730.9609 KB

Time accumulators:

 Accumulator Elapsed Percent Count Average
ini_load
Load cache0.0010 sec1.6253%100.0001 sec
Check MTime0.0005 sec0.8170%100.0001 sec
postgresql_total
Postgresql_queries0.0023 sec3.7167%30.0008 sec
TS translator
TS init0.0004 sec0.6677%10.0004 sec
TS cache load0.0001 sec0.1524%10.0001 sec
TS context load0.0000 sec0.0588%10.0000 sec
Template Total0.0544 sec 86.6% 1 0.0544 sec
Template load0.0005 sec0.8398%10.0005 sec
Template processing0.0539 sec85.7070%10.0539 sec
override
Cache load0.0004 sec0.5645%10.0004 sec
General
dbfile0.0406 sec64.5991%50.0081 sec
String conversion0.0000 sec0.0015%10.0000 sec
Total script time:0.0629 sec

Comentarios

Karp pełnołuski - rekord Rybiego Oka

piekny Bardzo dobre (5)

Kleń - rekord Rybiego Oka

bardzo ladny Bardzo dobre (5)

Świnka - rekord Rybiego Oka

5 Bardzo dobre (5)

Miętus - rekord Rybiego Oka

4 Dobre (4)

boleń

5 Bardzo dobre (5)

Humor»

 Posición: 5 Cuenta de revisiones: 26

Siła spokoju

PRAWDZIWA ROZMOWA NAGRANA NA MORSKIEJ CZĘSTOTLIWOŚCI ALARMOWEJ CANAL 106,
NA WYBRZEŻU FINISTERRA (GALICJA) POMIĘDZY HISZPANAMI A AMERYKANAMI
16 PAŹDZIERNIKA 1997 ROKU


Hiszpanie (w tle słychać trzaski):*
Tu mówi A-853, prosimy, zmieńcie kurs o 15 stopni na południe, by uniknąć kolizji...
Płyniecie wprost na nas, odległość 25 mil morskich.*

Amerykanie (trzaski w tle):*
Sugerujemy wam zmianę kursu o 15 stopni na północ, by uniknąć kolizji.*

Hiszpanie:*
Odmowa. Powtarzamy: zmieńcie swój kurs o 15 stopni na południe, by uniknąć kolizji...*

Amerykanie (inny głos):*
Tu mówi kapitan jednostki pływającej Stanów Zjednoczonych Ameryki.
Nalegamy, byście zmienili swój kurs o 15 stopni na północ, by uniknąć kolizji.*

Hiszpanie:*
Nie uważamy tego ani za słuszne, ani za możliwe do wykonania.
Sugerujemy wam zmianę kursu o 15 stopni na południe, by uniknąć zderzenia z nami.*

Amerykanie (ton głosu** świadczący o wściekłości):*
Tu mówi kapitan Richard James Howard, dowodzący lotniskowcem USS Lincoln
Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych; drugim co do wielkości okrętem floty amerykańskiej.
Eskortują nas dwa okręty pancerne, sześć niszczycieli, pięć krążowników,cztery okręty podwodne oraz
liczne jednostki wspomagające. Udajemy sie w kierunku Zatoki Perskiej w celu przeprowadzenia manewrów wojennych w obliczu możliwej ofensywy ze strony wojsk irackich.
Nie sugeruje... ROZKAZUJE WAM ZMIENIĆ KURS O 15 STOPNI NA PÓŁNOC !
W przeciwnym razie będziemy zmuszeni podjąć działania konieczne, by zapewnić bezpieczeństwo temu okrętowi, jak również siłom koalicji. Należycie do państwa sprzymierzonego, jesteście członkiem NATO i zrzeszonej koalicji. Żądam natychmiastowego posłuszeństwa i usunięcia się z drogi! *

Hiszpanie:*
Tu mówi Juan Manuel Salas Alcántara. Jest nas dwóch. Eskortuje nas nasz pies, jest też z nami nasze jedzenie,
dwa piwa i kanarek, który teraz śpi. Mamy poparcie lokalnego radia La Coruna i morskiego kanału alarmowego 106.
Nie udajemy się w żadnym kierunku i mówimy do was ze stałego lądu, z latarni morskiej A-853 Finisterra, z wybrzeża Galicji.
Nie mamy gównianego pojęcia, które miejsce zajmujemy w rankingu hiszpańskich latarni morskich.
Możecie podjąć wszelkie słuszne działania, na jakie tylko przyjdzie wam ochota, by zapewnić bezpieczeństwo waszemu zasranemu okrętowi, który za chwile rozbije się o skały; dlatego ponownie nalegamy, sugerujemy wam, iż działaniem najlepszym, najbardziej słusznym i najbardziej godnym polecenia będzie zmiana kursu o 15 stopni na południe, by uniknąć zderzenia z nami.*

Amerykanie*:
OK. Przyjąłem, dziękuję.

Siła spokoju
  • Actualmente 5 de 5 Estrellas.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 4,9/5 (26 valoraciones)

Gracias por tu valoración!

Ya has valorado esta página, sólo la puedes valorar una vez!

Tu valoración ha cambiado, gracias por contribuir!

Buscar

Publicidad

Przy okazji przypomnę

Stanowisko Krajowej Komisji do Spraw Ocen Oddziaływania na Środowisko przyjete na posiedzeniu w dniu 8 października 2008 r. w Ministerstwie Środowiska.
A.T.

Stanowisko Krajowej Komisji do Spraw Ocen Oddziaływania na Środowisko
w sprawie oceny wariantów przedsięwzięć zapewniających bezpieczeństwo ekologiczne stopnia we Włocławku.



W dniu 8 października 2008 r. w Ministerstwie Środowiska odbyło się posiedzenie Krajowej Komisji do Spraw Ocen Oddziaływania na Środowisko pod przewodnictwem prof. nzw. dr hab. inż. Andrzeja Kraszewskiego.
Przedmiotem spotkania było planowane przedsięwzięcie: „Ekologiczne bezpieczeństwo stopnia wodnego Włocławek”, a w szczególności rozpatrzenie jego rozwiązań wariantowych.
Na wniosek pana prof. dr hab. Andrzeja Sadurskiego, Prezesa Krajowego Zarządu
Gospodarki Wodnej, Krajowej Komisji został przedstawiony do zaopiniowania raport o oddziaływaniu na środowisko.
Przedmiotowa dokumentacja została sporządzona przez Hydroprojekt Warszawa Sp. z o.o. Ma ona stanowić załącznik do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia.
W odpowiedzi na zapytanie firmy Hydroprojekt Warszawa Sp. z o.o. w sprawie
określenia zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, zgodnie z art. 49 ust. 1, ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25 poz. 150, ze zm.) Wojewoda Kujawsko – Pomorski wydał opinię o konieczności sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko w zakresie uwzględniającym wymagania wymienione w art. 52 ww. ustawy.
Prezydium Komisji zleciło wykonanie dwóch koreferatów do ww. raportu o
oddziaływaniu na środowisko: prof. dr hab. inż. Wojciechowi Wolskiemu i mgr Pawłowi Pawlaczykowi.

Przedmiotem obrad Krajowej Komisji były następujące dokumenty:
.. Dokumentacja przygotowawcza dla zadania „Ekologiczne bezpieczeństwo stopnia
wodnego Włocławek” – raport o oddziaływaniu na środowisko, opracowana przez zespół firmy Hydroprojekt Warszawa Sp. z o.o. pod kierunkiem pana Ireneusza Ankiersztejna oraz pani Anny Maksymiuk w czerwcu 2008 r.,

.. Opinia hydrotechniczna (prezentacja, a po obradach Komisji - koreferat) do dokumentacji przygotowawczej dla zadania „Ekologiczne bezpieczeństwo stopnia wodnego Włocławek”, opracowany przez prof. dr hab. inż. Wojciecha Wolskiego, październik 2008 r.,

.. Opinia przyrodnicza (koreferat) do dokumentacji przygotowawczej dla zadania
„Ekologiczne bezpieczeństwo stopnia wodnego Włocławek”, opracowany przez pana
Pawła Pawlaczyka, październik 2008 r.,

.. inne dokumenty, w tym m.in. pisma i opinie: Państwowej Rady Ochrony Przyrody,
Prezydenta Miasta Włocławka, WWF Polska, Klubu Gaja, Towarzystwa na Rzecz Ziemi,
Centrum Ochrony Mokradeł, Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków, Zespołu do
spraw Ochrony i Rozwoju Żywych Zasobów Wód przy Ministrze Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

W przygotowanej dokumentacji opracowanej przez firmę Hydroprojekt Warszawa Sp. z o.o. zaproponowano pięć wariantów realizacji planowanego przedsięwzięcia, mających zapewnić bezpieczeństwo stateczności stopnia wodnego we Włocławku:

.. Wariant I – polegający na kontynuowaniu doraźnych prac zabezpieczających –
rozwiązanie to w szczególności obejmuje modernizację istniejącego progu
stabilizującego dolne stanowisko stopnia wodnego Włocławek, remont zapory
ziemnej, przebudowę systemu regulacyjnego, udrażnianie koryt oraz budowę i
modernizację wałów przeciwpowodziowych od stopnia wodnego Włocławek (km
674,850) do Torunia (km 744,95),

.. Wariant II – budowa stałego progu piętrzącego poniżej stopnia wodnego
Włocławek (w odległości 6 km poniżej istniejącego stopnia) – rozwiązanie to w
szczególności obejmuje budowę stałego progu piętrzącego w km 680,72 rzeki Wisły,
prace regulacyjne, udrażnianie koryt oraz budowę i modernizację wałów
przeciwpowodziowych od stopnia wodnego Włocławek (km 674,85) do Torunia (744,95), w tym przebudowę istniejącej zabudowy regulacyjnej rzeki, odtworzenie
koryt bocznych za kępami i roboty bagrownicze oraz modernizację wałów
przeciwpowodziowych i budowę nowego wału; ponadto w ramach tego rozwiązania
wykonane byłyby prace remontowe na obiektach stopnia wodnego Włocławek, na
które składałyby się remont zapory ziemnej i tymczasowego progu podpiętrzającego
w dolnym stanowisku stopnia.

.. Wariant III – budowa stopnia wodnego w Nieszawie – rozwiązanie to wiąże się z
budową obiektów piętrzących stopnia wodnego Nieszawa, robotami ziemnymi i
ukształtowaniem brzegów w korycie rzeki na odcinku Nieszawa – Włocławek,
budową zapór bocznych i odwodnieniem kompleksów chronionych, przełożeniem
rzeki Mień do dolnego stanowiska stopnia, pracami regulacyjnymi oraz budową i
modernizacją wałów przeciwpowodziowych od stopnia wodnego Nieszawa (km
703,75) do Torunia (km 744,95), w tym przebudową istniejącej zabudowy
regulacyjnej rzeki, modernizacją wałów przeciwpowodziowych i budowa nowego wału
oraz pracami remontowymi na obiektach stopnia wodnego Włocławek (jak w
wariancie I),

.. Wariant IV – budowa stopnia wodnego w Ciechocinku – jest to rozwiązanie, na
które składałyby się: budowa obiektów piętrzących stopnia wodnego Ciechocinek,
roboty ziemne i ukształtowanie brzegów w korycie rzeki na odcinku Ciechocinek –
Włocławek, budowa zapór bocznych i odwodnienie kompleksów chronionych, prace
regulacyjne oraz budowa i modernizacja wałów przeciwpowodziowych od stopnia
wodnego Ciechocinek (km 7070,90) do Torunia (km 744,95) oraz prace remontowe
na obiektach stopnia wodnego Włocławek (jak w wariancie I),

.. Wariant V – rozbiórka stopnia wodnego Włocławek – rozwiązanie to obejmuje
usunięcie i zagospodarowanie osadów dennych Zbiornika Włocławskiego, rozebranie
poszczególnych budowli stopnia wodnego Włocławek (jazu, elektrowni, zapory
czołowej), zagospodarowanie brzegów i czaszy zbiornika, w tym uformowanie i
ubezpieczenie koryta głównego Wisły, tarasów zalewowych i zabezpieczenie tarasów
zalewowych; ponadto wariant ten przewiduje również budowę nowej przeprawy
mostowej w miejscu rozebranego stopnia wodnego oraz prace regulacyjne a także
budowę i modernizację wałów przeciwpowodziowych od stopnia wodnego Włocławek
(km 674,85) do Torunia (km 744,95).

Wariant I nie zapewnia oczekiwanego poziomu poprawy stateczności, warianty II, III i IV poprzez zmniejszenie wysokości piętrzenia i przywrócenie jej do wartości projektowanych, rozwiązują problem ryzyka utraty stateczności. Wariant piąty uznany został przez autorów raportu za niepożądany i opisany znacznie mniej precyzyjnie niż pozostałe.

Zgodnie z porządkiem obrad na wstępie zaprezentowane zostały stanowiska
przedstawiciela inwestora oraz autorów koreferatów do raportu o oddziaływaniu na
środowisko dla powyższego zadania.

Prof. dr hab. inż. Wojciech Wolski omówił warunki funkcjonowania stopnia wodnego
we Włocławku i niekorzystne zjawiska zachodzące w zaporze i podłożu oraz wynikające z nich problemy związane z eksploatacją stopnia. Przedstawił również zakres działań poprawiających warunki pracy stopnia, które są realizowane od 2000 r. W podsumowaniu swojej prezentacji wskazał na najlepsze pod względem hydrotechnicznym warianty planowanego przedsięwzięcia i omówił słabe strony odrzuconych przez niego rozwiązań. Zgodnie z jego opinią bezpieczne warunki pracy stopnia we Włocławku zapewni wariant II, III lub IV, przy czym wariant III oraz IV wiążą się z dodatkowymi korzyściami ekonomicznymi.
Poza tym koreferent wskazał na uchybienia wykonawcy raportu w związku z brakiem odwołań do raportu zespołu ekspertów, powołanego przez KERM w 2000 r. Zespół ten tworzyło 14 niezależnych ekspertów pod kierunkiem prof. dr inż. arch. Jerzego Kołodziejskiego. Przygotowane przez nich opracowanie, wskazujące na realizację stopnia wodnego Nieszawa, jako inwestycji komercyjnej, oraz dalsze prace nad wariantem alternatywnym, miało służyć wypracowaniu stanowiska Rządu wobec uchwały Sejmu RP w sprawie budowy stopnia wodnego Nieszawa – Ciechocinek.


Drugi z koreferatów przygotowany przez Pawła Pawlaczyka zawierał ocenę wpływu planowanej inwestycji na poszczególne elementy środowiska przyrodniczego. Zostały w nim przeanalizowane poszczególne warianty, zakres zgromadzonych danych, na podstawie których wykonawcy raportu korzystali przy formułowaniu wniosków oraz ocenione możliwości kolejnych rozwiązań inwestycji pod kątem prawnym. Podczas swojego wystąpienia koreferent zwrócił uwagę na niepełną inwentaryzację przyrodniczą, która jest istotnym elementem przy właściwym sporządzaniu raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Poddał w wątpliwość wybór analizowanych wariantów i wskazał na niejednakowe podejście autorów opracowania do proponowanych rozwiązań. W podsumowaniu przeanalizował kolejno warianty przedsięwzięcia pod względem spełnienia warunków określonych w art. 6(3) i 6(4) Dyrektywy Rady 92/43/EWG z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory. Wskazał na wariant III oraz IV jako rozwiązania niemożliwe do realizacji ze względu na znaczące (w rozumieniu Dyrektywy) negatywne oddziaływanie na obszary Natura 2000.

W kolejnej części posiedzenia odbyła się dyskusja otwarta, w której udział wzięli: pan prof. dr hab. Andrzej Sadurski - prezes KZGW, przedstawiciele RZGW Warszawa i RZGW Gdańsk, przedstawiciele NFOŚiGW, WFOŚiGW w Toruniu i WFOŚiGW w Warszawie, Wojewódzki Konserwator Przyrody województwa kujawsko – pomorskiego, PROP, autorzy dokumentacji przygotowawczej dla ww. zadania, autorzy koreferatów, przedstawiciele organów administracji rządowej i samorządowej (m.in. przedstawiciel Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Marszałek Województwa Kujawsko – Pomorskiego, Wojewoda Kujawsko – Pomorski, Burmistrz Miasta Nieszawy), przedstawiciele organizacji ekologicznych: WWF Polska, Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków, Towarzystwa na rzecz Ziemi,
Instytutu na Rzecz Ekorozwoju, Fundacji Ja Wisła, Centrum Ochrony Mokradeł,
Stowarzyszenie Wędkarzy Internautów oraz członkowie Krajowej Komisji do Spraw Ocen Oddziaływania na Środowisko.
Po wysłuchaniu informacji inwestora, obu koreferatów i po wyczerpującej dyskusji Komisja przyjmuje następujące stanowisko.

1. Nie ulega wątpliwości, że stan bezpieczeństwa zarówno zapory czołowej, jak i jazu jest niedostateczny i wymaga pilnie realizacji przedsięwzięcia likwidującego groźbę katastrofy budowlanej. Obszerna informacja na ten temat przedstawiona w prezentacji oraz koreferacie prof. Wolskiego przekonuje, że doraźne prace zabezpieczające zmniejszają ryzyko tej katastrofy, lecz nadal pozostaje ona prawdopodobna z uwagi na obniżenie stateczności obiektów stopnia. Decyzja o wyborze wariantu przedsięwzięcia nie może już być odkładana i musi być podjęta jak najszybciej.
2. Raport OOŚ, przedłożony KKOOŚ do zaopiniowania, zawiera liczne uchybienia merytoryczne dotyczące kwestii oddziaływania na środowisko przyrodnicze, jak wykazał to koreferent mgr Pawlaczyk. Można jednak uznać, że w kwestii oddziaływania wariantów III i IV przedsięwzięcia na obszary Natura 2000, raport dostarcza wystarczających informacji dla zajęcia stanowiska.
3. Krajowa Komisja z uwagą wysłuchała stanowisk wojewody i marszałka województwa kujawsko pomorskiego, a także lokalnych władz samorządowych, które preferują wariant polegający na budowie stopnia wodnego w Nieszawie. Komisja rozumie powody, dla których władze regionalne i lokalne oczekują szybkiego podjęcia stosownych decyzji, które doprowadzą do likwidacji zagrożenia katastrofą.
4. Rozwiązania techniczne zawarte w wariantach III i IV spowodują zalanie odpowiednio 591,89 i 735,76 hektarów siedlisk przyrodniczych należących do sieci Natura 2000.

Wybór wariantu III wiąże się z trwałym zalaniem 591,89 ha siedlisk chronionych. Autorzy raportu przewidują w ramach kompensacji przyrodniczej utworzenie trwale wynurzonych kęp o łącznej powierzchni 197,73 ha, co stanowić będzie około 33,5% zniszczonych siedlisk roślinnych. W przypadku wariantu IV zniszczeniu ulegnie 735,76 ha siedlisk przyrodniczych. W ramach kompensacji dla tego rozwiązania autorzy raportu proponują utworzenie trwale wynurzonych kęp o łącznej powierzchni 245,25 ha, co stanowić będzie około 33,3% zniszczonych siedlisk roślinnych. W opinii Komisji proponowane wyspy mogą nie stanowić dostatecznej kompensacji dla utraconych siedlisk z załącznika I dyrektywy siedliskowej. Jednocześnie warianty II i V nie zagrażają tym obszarom, a likwidują zagrożenie katastrofą budowlaną. Stanowią zatem realną alternatywę dla wariantów III i IV. Przedstawione materiały nie dają podstaw do oceny oddziaływania przedsięwzięcia na chronione w granicach OSO Dolina Dolnej Wisły populacje ptaków.
W opinii Komisji, wybór wariantów III lub IV byłby niezgodny z art. 33 i 34 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. Nr 92 poz. 880 ze zm.) i zarazem z art. 6.4 dyrektywy Rady 92/43/EWG z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory, tzw. dyrektywy siedliskowej. Podjęcie przez władze decyzji o budowie stopni wodnych w Nieszawie lub w Ciechocinku mogłoby być skutecznie zaskarżone do sądów krajowych i europejskich.
5. Wariant V polegający na likwidacji piętrzenia we Włocławku nie może być obecnie rekomendowany ze względu na brak wystarczającej wiedzy o konsekwencjach
przyrodniczych oraz o koszcie realizacji takiego wariantu. Ewentualna możliwość
realizacji, jak i odrzucenia z dalszych analiz tego wariantu, wymagałaby zdaniem
Komisji zatrudnienia specjalistów posiadających doświadczenie w zakresie likwidacji wielkich zapór. Specjaliści ci powinni opracować warianty technologiczne możliwości likwidacji stopnia Włocławek, jak i zakres niezbędnych danych służących ocenie oddziaływania na środowisko tego wariantu. Komisja zwraca przy tej okazji uwagę, że wykonana przez ekspertów analiza warunków likwidacji stopnia we Włocławku pozwoli zaadaptować do warunków krajowych podejście metodyczne niezbędne dla prawidłowej oceny oddziaływania na środowisko innych planowanych zbiorników zaporowych i urządzeń piętrzących. Projekty budowy wszelkich nowych piętrzeń muszą bowiem – zgodnie z prawem – zawierać ocenę oddziaływania na środowisko również na etapie likwidacji przedsięwzięcia.

Uzupełnienia wymagają informacje dotyczące:
a. chemizmu osadów zalegających dno niecki zbiornika zaporowego;
b. ilości tych osadów;
c. ewentualnej konieczności unieszkodliwiania tych osadów i stosownych
technologii, które to umożliwiają,
d. rzetelnej estymacji kosztów tego wariantu i czasu niezbędnego na jego
realizację.

Jeżeli ten wariant miałby być przyjęty, Komisja postuluje zlecenie intensywnego
programu projektowo-badawczego, który dostarczy informacji umożliwiających
rozpatrzenie możliwości podjęcia takiej decyzji.

6. Wariant II polegający na budowie stałego progu poniżej stopnia wodnego Włocławek podwyższającego poziom wody dolnej do wartości przewidzianej projektem zapewnia stateczność istniejącego stopnia. Lokalizacja stałego progu i jego konstrukcja powinny wynikać z uważnej analizy techniczno-ekonomicznej oraz środowiskowej w skojarzeniu z niezbędnymi pracami modernizacyjnymi elementów istniejącego stopnia. Do najważniejszych prac należą zapewnienie przepustowości stopnia Włocławek dla wielkich wód, i pochodu lodów oraz zapewnienie drożności obu budowli piętrzących dla wędrówek ryb w górę i w dół rzeki.

Przewodniczący
Krajowej Komisji
do Spraw Ocen Oddziaływania na Środowisko
Prof. nzw. dr hab. inż. Andrzej Kraszewski


Opinión estándar    

Relacionado con

Mądry wybόr

 
RSS 2.0
E-mail al administrador Versin de la impresion Ayuda Bichos Libro de la huésped
Reklamy Krokus: Pozycjonowanie stron staramy się wykonać rzetelnie. Przykładowo tę stronę: Metki firmy zajmującej się nadrukiem np. kodów kreskowych na metkach, pozycjonujemy od dłuższego już czasu z sukcesem, na słowa i frazy kluczowe: metki odzieżowe, wszywki odzieżowe, etykiety samoprzylepne.

Rybie Oko se dedica a cada uno. Cada uno puede ofrecerse voluntariamente y ayudar con el edificio, la moderación y la administración. Cualquier persona que estará interesado en crear su propia visión de este foro puede escoger una pieza para ir con. Puede ser también la sección existente (humor ex, aguas, acoplamientos, los etc.) o nuevo. Si usted está interesado en crear el terraplén del RO esto y nos dice lo que usted quisiera hacer. Los administradores y los asesores existentes decidirán si usted merece hacer esto.